وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

برمودا کجاست؟

  
 



برمودا نام جزایری در شمال اقیانوس اطلس است که بخشی از مستعمره‌ی بریتانیا به شمار می‌روند. آب و هوای معتدل و آداب و رسوم خاص از این منطقه مقصدی مناسب ساخته‌ است که شاید برای بسیاری جذاب به نظر برسد.

معرفی

برمودا

برمودا

برمودا


برمودا در گذشته جزایر شیطان نامیده می‌شد. پایتخت این جزایر شهر همیلتون است. اولین فردی که این مکان را کشف کرد، کاپیتانی اسپانیایی به نام «خوان د برمودس» بود که در سال ۱۵۰۳ میلادی وارد این جزایر شد. نام برمودا از اسم همین شخص برگرفته شده است. در طی قرن پانزدهم میلادی اسپانیایی‌ها و پرتغالی‌ها کشتی‌هایشان را برای تهیه‌ی غذا و آب آشامیدنی در این جزایر متوقف می‌کردند. با این وجود، ترسی که از حضور ارواح و شیاطین در برمودا حکایت می‌کرد، باعث شد تا اسپانیایی‌ها که به نوعی مالکان اصلی آن بودند در این جزایر ساکن نشوند و نام «جزایر شیطان» را روی آن بگذارند. پس از اتحاد ۱۷۰۷ پارلمان‌های اسکاتلند و انگلستان (که نتیجه‌ی آن ایجاد پادشاهی بریتانیای کبیر بود)، جزایر برمودا تبدیل به مستعمره‌ این پادشاهی شد. بعد از سال ۱۹۴۹ درست در زمانی که همه نیوفاندلند را بخشی از کانادا می‌دانستند، برمودا به‌طور خودکار به عنوان قدیمی‌ترین قلمرو باقی مانده در خارج از کشور بریتانیا انتخاب شد. از شهر سنت جرج در سال ۱۶۱۲ به عنوان اولین پایتخت این جزایر یاد می کنند. زبان رایج در این منطقه انگلیسی است، اگرچه بسیاری از مردم آن لهجه‌ای قوی دارند که مشابه هیچ کدام از کشورهای منطقه‌ی کارائیب نیست.

برمودا

برمودا

برمودا در همسایگی آمریکای شمالی و کارولینای جنوبی واقع شده است و اقلیمی نیمه گرمسیری دارد. این موضوع بدین معنا است که از بهار تا پاییز، می‌توان انتظار هوای گرم و مرطوب را داشت. زمستان برمودا داستانی متفاوت نسبت به دیگر فصل‌ها دارد. در این مدت دمای هوا (حدود ۱۵ درجه سانتی گراد) و رطوبت کمتر می‌شود. همچنین تقریبا همه روزه در زمستان نسیمی خنک و دوست داشتنی از سمت دریا می‌وزد. برمودا منطقه‌ی گرانی محسوب می‌شود. این جزایر نقاط توریستی جالبی دارد که از جمله قابل توجه‌ترین آن‌ها می‌توان به خلیج هورس شو (Horseshoe Bay)، شهر همیلتون، شهر قدیمی سنت جرج (St. George's)، کلیسای سنت پتر (St. Peter's Church)، دژهای جزیره سنت جرج، مسیر پیاده‌روی برمودا ریل وی تریل (Bermuda Railway Trail)، کارگاه کشتی‌سازی نیرو دریایی سلطنتی (Royal Naval Dockyard)، موزه دریایی برمودا (Bermuda Maritime Museum)، غارهای کریستالی و فانتزی، طبیعت محافظت شده تالاب اسپیتال (Spittal Pond Nature Reserve)، فانوس دریایی گیبز هیل (Gibb's Hill Lighthouse) اشاره کرد.


دسترسی

مسیرهای مستقیمی از فرودگاه‌های بین‌المللی آمریکا، کانادا و بریتانیا به برمودا وجود دارد. بنابراین بهترین راه ابتدا سفر به یکی از این کشورها و سپس پرواز به سمت برمودا است که البته همان‌طور که حدس خواهید زد باید هزینه‌ی زیادی را متقبل شوید. همین موضوع نشان می‌دهد که تقریبا سفر و بازدید از برمودا تنها برای کسانی که توانایی مالی زیادی دارند امکان‌پذیر است. فرودگاه بین‌المللی برمودا ۱۶ کیلومتر از شهر همیلتون فاصله دارد. چندین اتوبوس توریستی و تاکسی وجود دارد که مسیر ۳۰ دقیقه‌ای از فرودگاه تا همیلتون را پوشش می‌دهند. یادتان باشد در صورتی که از طریق کشور آمریکا اقدام کنید، برای همه‌ی پروازها باید مالیات ۲۰ دلاری خروج از این کشور را پرداخت کنید. برمودا همچنین نقطه‌ای پر توقف برای کشتی‌های کروز به شمار می‌رود. اگر به سفرهای دریایی علاقمند هستید، از ماه آوریل تا اکتبر اغلب کشتی‌های کروز درکنار این جزایر لنگر می‌اندازند. می‌توانید از طریق شهر نیویورک با کشتی به برمودا سفر کنید. البته این کار از شهرهایی دیگری مثل بوستون، چارلستون، بالتیمور و نورفولک هم امکان‌پذیر خواهد بود.

خود برمودا از شبکه‌ی اتوبوس خوبی برخوردار است که همه‌ی بخش‌های جزیره را به همیلتون وصل می‌کند. در واقع اتوبوس ارزان‌ترین راه جابجایی در اطراف برمودا به شمار می‌رود. البته جدول زمانبندی این شبکه همیشه به خصوص در خارج از همیلتون دقیق نیست، به‌طوری که گاهی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه معطل خواهید شد. هزینه‌ی کرایه‌ی انواع وسایل نقلیه در برمودا در  زیر آمده است:

  • بلیت تک سفره (سه منطقه) اتوبوس و کشتی ۴ دلار
  • تاکسی از یک طرف برمودا به طرف دیگر ۴۰ دلار
  • کرایه تاکسی صرفا برای سوار شدن ۶.۴۰ دلار
  • هزینه اولین ۱/۶ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی ۶ دلار + (۲ دلار برای هر ۱/۶ کیلومتر بیشتر)

نکات:

جرم و خشونت در برمودا شاید نه به اندازه‌ی دیگر نقاط کارائیب اما باز هم مشکل ساز است. سرقت شایع‌ترین جرم در این جزایر محسوب می‌شود. بنابراین بسیار مراقب اموالتان باشید.

از آنجایی که همیلتون روی سواحل شنی صورتی واقع نشده است، به‌عنوان مرکزی برای حرکت اتوبوس‌ها و کشتی‌ها به شمار می‌رود. اگر یک آپارتمان اجاره کنید و مراقب نباشید، ممکن است جایی دور از اتوبوس‌ها بیفتید که این موضوع یعنی استفاده‌ی بیشتر از تاکسی‌ها (قاتل جیب شما). بنابراین درون همیلتون یا نزدیکی آن بمانید تا مطمئن باشید به خطوط اتوبوس دسترسی داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد