وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

سیاستی علیه مشترکان اینترنت؛ ارزانی برای گرانی

   
 

دستور کاهش قیمت اینترنت موبایل به اپراتور های تلفن همراه ابلاغ و آن ها موظف به کاهش نرخ دیتای آزاد از اول مرداد شدند.وزارت ارتباطات بعد از بازنگری نرخ های ارتباطی در زمینه ثابت و سیار در ماه گذشته به مصوبه ای درباره نرخ های مکالماتی تلفن ثابت و اینترنت موبایل رسید که برای ابلاغ به اپراتور ها نیازمند تایید نهایی دولت بود. معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات در این باره اعلام کرد: با ابلاغ و اجرای مصوبه های جلسه 237 کمیسیون، تعرفه دسترسی ثابت بین 16 تا 30 درصد و تعرفه آزاد استفاده از دیتای سیار 20 درصد کاهش می یابد.
با این حال در متن مصوبه مذکور تفاوتی میان سیم کارت های دائمی و اعتباری در نظر گرفته نشده، در حالی که به طور معمول تعرفه خدمات روی سیم کارت های اعتباری 50 درصد بیش از سیم کارت های دائمی بوده است.
براساس تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات  ارتباطات، سقف هزینه دیتای موبایل (دیتای آزاد) کوتاه شد تا به این طریق بخشی از درآمد های اپراتورهای موبایل از اینترنت آزاد کاهش یابد و به سمت گران کردن بسته های دیتا بروند. در واقع در حال حاضراغلب کاربران اینترنت موبایل از بسته های اینترنت استفاده می کنندو به طور عمده موارد مصرف آزاد به صورت ناخواسته اتفاق می افتد.
به گزارش تسنیم، در واقع این تحلیل به شکل غیرمستقیم، حمایت از اینترنت ثابت و فناوری ADSL را در پی خواهد داشت زیرا در حال حاضر هزینه پایین دیتای موبایل موجب شده سهم بیشتری در سبد مصرف دیجیتال خانوار داشته باشد و ADSL به انزوا کشیده شود.از آن حیث که وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات مسئول حمایت و تضمین حیات کسب وکار های موجود در حوزه ICT هستند، پیش بینی می شود چنین تصمیمی برای حمایت از کسب وکار اینترنت ثابت باشد زیرا در ادامه مصوبات کمیسیون مذکور، تعرفه بخش ADSL نیز کاهش یافته است.بر این اساس سقف تعرفه دیتا برای مشترکان دائمی موبایل به ازای هر کیلو بایت استفاده از نیم (0.5) به 0.4 ریال کاهش یافت.
اکنون کمیسیون تنظیم مقررات  ارتباطات اعلام کرده که اپراتور های تلفن همراه می توانند با رعایت شرایط رقابتی و تعرفه تعیین شده در مصوبه مذکور، ضمن فروش خدمات دیتا براساس کیلوبایت، بسته های مختلف تعرفه ای را نیز متناسب با نیاز مشترکان تعریف و با رعایت سایر مقررات و شرایط پروانه خود ارائه کنند.
نکته قابل توجه این است که با دستور کمیسیون مربوطه، کلیه اپراتور های تلفن همراه باید از اول مرداد سال جاری تعرفه های تصویب شده توسط کمیسیون را اجرا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد