وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

چطور ازشر پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده راحت شویم ؟


 
 

راحت ترین و در دسترس ترین راه خلاصی از دست پیامک های ارزش افزوده(فال، آموزشی، سرگرمی  و ...)، ارسال دستور لغو مربوط به هر سرویس، به شماره ای است که از آن پیامک دریافت می کنید. پیامک های «تبلیغاتی» با « ارزش افزوده» متفاوتند . تبلیغاتی ها رایگان است اما ارزش افزوده ها محتواهایی مانند « فال » ، «مسابقه» و « خبر» را در قبال اخذ هزینه برای مشترک ارسال می کنند.

جهانگیراسدی سخنگوی  سازمان تنظیم مقررات در گفت و گو با خراسان در خصوص نحوه غیر فعال سازی پیامک های ارزش افزوده گفت: برای غیر فعال سازی این پیامک ها راه های مختلفی  وجود دارد .
همراه اول
به گفته وی، یکی از راه ها یی که  مشترکان همراه اول می توانند انجام دهند ، ارسال کلمه  خاموش یا off به سامانه مورد نظری است که پیامک ارزش افزوده از طریق آن ارسال شده است. برای عدم دریافت پیامک تبلیغاتی همراه اول که متفاوت از پیامک ارزش افزوده است، نیز به این سه روش اقدام کنید:
1- ارسال عدد «1» به 8999
2- شماره گیری کد دستوری #8999*
3- تماس با مرکز اطلاع رسانی 9990
ایرانسل
وی افزود :درباره ایرانسل نیز با توجه به این که تمامی  خدمات  ارزش افزوده  در شبکه این اپراتور با یک کد شناسه ( شناسه سرویس) ارسال می شود، مشترکان برای لغو پیامک ارزش افزوده  باید ابتدا بادرج حرف  « L »  و سپس بایک فاصله ودرج شناسه سرویس ، این پیامک را به 8282 ارسال کنند و در روش دیگر مشترکان این اپراتور می توانند باتماس  با شماره 700 از خطوط ایرانسل و یاتماس با شماره  9377000000 از خطوط غیر ایرانسل برای غیر فعال کردن سرویس های ارزش افزوده  اقدام کنند. برای عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی ایرانسل نیز عدد «2» را به شماره 5005 ارسال کنید. سخنگوی  سازمان تنظیم مقررات تصریح کرد : البته ناگفته نماندکه سرویس های خدمات  ارزش افزوده اشکال مختلفی دارند و تنها موارد مربوط به پیامک ها  را شامل نمی شوند بلکه در مواردی استفاده از سرویس های  دیگری مانند خدماتی که از طریق  تلفن های گویا ارائه می شود نیز خدمات ارزش افزوده به حساب می آیند، در حالی که اغلب مشترکان از این مو ضوع مطلع نیستند اما  ممکن است  فردی  از این خدمات  نیز استفاده کرده باشد که در این صورت به کسر هزینه بابت  استفاده از سرویس ارزش افزوده منجر شده است. همچنین می توانید برای شکایت از پیامک های تبلیغاتی به آدرسcomplaint.cra.ir مراجعه و فرم را پر کنید یا با سامانه تلفنی 195 تماس بگیرید.شایان ذکر است که در کشور ما روزانه حدود 20 میلیون پیامک تبلیغاتی ارسال می شود، عددی که اغلب به پیامک هایی تعلق دارد که مورد نیاز مخاطب نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد