وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

دیدار با «زن بر زنجیر» بر فراز آلپ

  

 آندرومدا یا «زن بر زنجیر» دورترین جرم قابل رویت برای انسان با چشم غیر مسلح به حساب می‌آید. ثبت تصویری فوق‌العاده از آندرومدا بر فراز آلپ کهاین روزها نظر علاقه‌مندان به نجوم را جلب کرده است.

کهکشان آندرومدا دورترین جرم قابل رویت برای انسان بدون استفاده از ابزار اپتیکی است و با چشم غیر مسلح مانند توده‌ای کم نور دیده می‌شود. این نور اما بیش از ۲ میلیون‌ سال سن دارد و پر سن و سال‌ترین نوری است که انسان می‌تواند با چشم خودش بدون هیچ ابزاری ببیند. این احتمال داده شده که آندرومدا و راه شیری ۳ تا ۵میلیارد سال آینده با هم برخورد کنند. به همین خاطر دیدن این کهکشان برای خیلی از علاقه‌مندان به نجوم بسیار هیجان‌انگیز به حساب می‌آید. تصویری که به تازگی بر فراز کوه‌های آلپ در ایتالیا از این کهکشان ثبت شده به همین خاطر در سایت‌های علمی مورد توجه قرار گرفته است.

آندرومدا که ۲/۵ سال نوری از ما فاصله دارد،بزرگ‌ترین کهکشان از گروه کهکشانی محلی است که شامل راه شیری، آندرومدا، سه‌تکه و ۳۰ کهکشان کوچک‌تر است. نخستین رصد ثبت‌شده از کهکشان آندرومدا، در سال ۹۶۴ میلادی توسط منجم ایرانی، عبدالرحمان صوفی انجام گرفت که آن را «ابر کوچک» نامگذاری کرد. در شبی که ماه در آسمان وجود ندارد می‌توان در صورت وجود شرایط لازم این کهکشان را به صورت یک لکه مات با چشم غیرمسلح دید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد