وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

پاسخ تند وزیر ارتباطات به منتقدان فیلترینگ هوشمند




  

– وزیرارتباطات درباره اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مبنی بر ناکارآمدی فیلترینگ هوشمند وزارت ارتباطات گفت:مرجعی که باید این موضوع را ارزیابی کند،ایشان نیستند.

واعظی در پاسخ به این که ظاهراً دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه معتقد است همچنان فیلترینگ هوشمند به مفهوم واقعی پیاده سازی نشده است، گفت: مرجعی که باید این حکم را ارزیابی کند ایشان نیستند،ایشان اطلاعات اشتباه منتقل کرده‌اند.

وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از نخستین شبکه خدمات رایانش ابری در کشور، با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب درباره اهمیت فناوری اطلاعات در دیدار اخیر اعضای شورای عالی فضای مجازی گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند همان‌طور که در دهه گذشته به صنعت هسته‌ای اهتمام ویژه‌ای شد، باید صنعت فناوری اطلاعات نیز مانند صنعت هسته‌ای مورد توجه قرار گیرد. ایشان همچنین بر ضرورت نظم بخشیدن به جلسات شورای عالی فضای مجازی تاکید کردند . واعظی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند که هیچ عرصه‌ای در دنیا مانند فناوری اطلاعات دارای تحولات اثرگذار روی زندگی مردم نیست؛ چرا که اینترنت تمامی ملزومات زندگی بشر را تغییر داده است. واعظی شبیه‌سازی صنعت فناوری اطلاعات را به صنعت هسته‌ای نمایانگر نگاه هوشمندانه کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران به این عرصه عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب بر پر کردن شکاف دیجیتالی و ساماندهی عقب‌افتادگی در این حوزه تاکید کردند و فرمودند که باید برای دانش آموختگان این حوزه شغل ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: بر اساس بیانات رهبر انقلاب، باید جلسات شورای عالی فضای مجازی منظم برگزار شود و این شورا در تمامی ابعاد فضای مجازی تعیین تکلیف کند. در همین حال مرکز ملی فضای مجازی نیز وظیفه پایش، نظارت و آینده‌نگری فضای مجازی را عهده‌دار خواهد بود.رهبر انقلاب کلیه امور اجرایی را در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی به وزارت ارتباطات محول کردند تا این حوزه با این3 رکن ساماندهی شود.

وزیر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برنامه‌ریزی انجام شده در دوران پساتحریم در این حوزه بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود در همین حال به دنبال بومی‌سازی در شبکه ملی اطلاعات هستیم.

واعظی با بیان این که از فناوری‌های روز دنیا عقب هستیم و باید جلوی موازی‌کاری را گرفت، از بررسی دستورالعمل ارائه خدمات در حوزه رایانش ابری با تاکید بر اهمیت حریم خصوصی خبر داد و گفت: این دستورالعمل به زودی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب می‌شود.

وی درباره ارائه خدمات در حوزه شبکه رایانش ابری، افزود: در مرحله نخست خدمات این شبکه به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها تعلق می‌گیرد چرا که اغلب شرکت‌ها ۸۰ درصد هزینه خود را صرف زیرساخت‌ها و نگهداری می‌کنند.وی از برنامه توسعه برای افزایش دیتاسنترهای داخلی خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۷ دیتاسنتر خدمات رایانش ابری را ارائه می‌کنند و ۱۱ دیتاسنتر دیگر تا پایان سال به این تعداد اضافه می شود. با رونمایی از نخستین خدمات رایانش ابری، خدمات پایگاه داده و نگهداری به مدت یک سال به رایگان در اختیار کسب و کارهای تازه اینترنتی قرار می‌گیرد. رایانش ابری به مجموعه‌ای از فناوری‌ها گفته می‌شود که به ارائه منابع ذخیره‌سازی، شبکه‌ای و پردازشی به صورت متمرکز و متناسب با درخواست استفاده کنندگان می‌پردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد