وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

بررسی وضعیت شبکه‌های اجتماعی در آمریکا


 
 

با افزایش شبکه‌های اجتماعی و اشباع بازار این محصولات، برخی از آن‌ها از لحاظ تعداد کاربر با رشد کمتری روبرو هستند. به عنوان مثال فیس‌بوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا که ماهانه یک میلیارد کاربر فعال دارد، در سه سال گذشته رشد قابل توجهی در میان کاربران اینترنت آمریکا نداشته است.


فیس‌بوک و اینستاگرام

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Pew، حدود 72 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده آمریکا از فیس‌بوک استفاده می‌کنند که این میزان نسبت به سال 2012 تنها 5 درصد رشد داشته است. این در حالی است که شبکه اجتماعی Pinterest که امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر را فراهم می‌کند در سال 2012 حدود 15 درصد از بزرگسالان آمریکا را به عنوان کاربر جذب کرد و در حال حاضر 31 درصد از افراد بزرگسال در ایالات متحده از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. همچنین تعداد کاربران اینستاگرام نسبت به سه سال گذشته از 13 به 28 درصد رسیده است.


توئیتر و لینکدین

تعداد کاربران در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و لینکدین نیز طی 3 سال اخیر با رشد روبرو بوده اما میزان افزایش چشم‌گیر نبوده است. بنا به این گزارش 23 درصد از بزرگسالان در آمریکا از توییتر استفاده می‌کنند که این میزان نسبت به سال 2012 تنها 7 درصد رشد داشته است. همچنین یک چهارم از افراد بزرگسال در این کشور عضو شبکه اجتماعی لینکدین هستند که نسبت به سه سال گذشته رشد 20 درصدی را تجربه کرده است.


تمایل کاربران تغییر می‌کند

یکی از تحلیلگران شبکه‌های اجتماعی معتقد است رشد اندک کاربران فیس‌بوک در سال‌های اخیر طبیعی است. به گفته این تحلیلگر در حال حاضر بیشترین کاربران این شبکه اجتماعی را افراد مسن‌تر تشکیل می‌دهند و نوجوانان بیشتر از اینستاگرام استفاده می‌کنند. علت این مسئله اشباع بازار شبکه‌های اجتماعی از فیس‌بوک و تمایل کاربران به استفاده از راه‌های ارتباطی جدیدتر و محبوب‌تر می‌باشد.

پایبندی به فیس‌بوک

مطالعات موسسه تحقیقاتی Pew نشان می‌دهد اگرچه تمایل نوجوانان برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و Pinterest به میزان قابل توجهی بیشتر شده است اما هنوز این محدوده سنی از کاربران به طور کامل فیس‌بوک را رها نکرده‌اند. در این گزارش آمده است که در حال حاضر 82 درصد از کاربران 18 تا 29 سال، 72 درصد از افراد 30 تا 49 سال، 64 درصد از مخاطبان 50 تا 64 سال و 48 درصد از کاربران بالای 65 سال عضو فیس‌بوک هستند. به طور معمول افرادی که بالای 65 سال سن دارند برای ارتباط بیشتر با اعضای خانواده خود از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد