وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

اعلام آمادگی وزیر برای مذاکره درباره رفع فیلتر فیس بوک

  

در حالی که عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه(کارگروه فیلترینگ) طی اظهار نظری بررسی موضوع رفع فیلتر فیس بوک را به درخواست وزارت ارتباطات ازاین کارگروه مشروط کرده است، وزیر ارتباطات در  این باره گفت : در خصوص رفع فیلتر فیس بوک، چنان چه کارگروه تعیین مصادیق نظر ما را بخواهد، ما صراحتا مواضع خود را اعلام خواهیم کرد و بلافاصله پاسخ می دهیم اما تا کنون درخواستی از سوی کارگروه تعیین مصادیق برای رفع فیلتر فیس بوک به ما اعلام نشده است.واعظی افزود: فیلترینگ فیس بوک قبل از ما انجام شده وتاکنون نیز کارگروه تعیین مصادیق برای رفع فیلتر این شبکه از ما نظرخواهی نکرده است،هر گاه کارگروه تعیین مصادیق از ما نظرخواهی کند بلافاصله پاسخ می دهیم و نظرمان را صریح اعلام می کنیم .

شایان ذکر است که اسفنانی عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به تازگی با اعلام این که رفع فیلتر فیس‌بوک قابل بررسی است،اعلام کرد:چنان چه وزارت ارتباطات یا کسانی که از این دست فضاهای فیلتر شده استفاده می‌کنند، درخواست دهند،موضوع رفع فیلتر فیس‌بوک نیز بررسی می‌شود.این نماینده مجلس تصریح کرد:در صورتی که ایرادهای گذشته فیس‌بوک که به فیلتر شدن آن منجر شده بود، برطرف شده باشد می‌توان نسبت به رفع فیلتر آن نیز اقدام کرد.

مشکل استیکرهای تلگرام رفع شده است

شایان ذکر است که وزیر ارتباطات همچنین درباره اجرای فیلترینگ هوشمند برای مقابله با استیکرهای غیراخلاقی تلگرام در گفت و گو با ایسناتوضیحاتی ارائه کرد.واعظی در پاسخ به این که با توجه به بهره گیری از فیلترینگ هوشمند برای پالایش عکس‌ها و فیلم‌های غیراخلاقی در اینستاگرام آیا این اقدام درباره استیکرهای تلگرام نیز قابل اعمال است؟ گفت: در حال انجام فیلترینگ هوشمند هستیم،امااکنون و در این مرحله قرار نیست طرح فیلترینگ هوشمند در تمام شبکه‌ها اجرایی شود و برای رسیدن به این هدف لازم است تا تکمیل این پروژه صبر کنیم. وی در پاسخ به این که در نهایت آیا امکان اعمال فیلترینگ هوشمند برای حل مشکل تلگرام نیز وجود خواهد داشت یا خیر،توضیح داد: تلگرام چه مشکلی دارد؟ زمانی این برنامه امکانی برای کاربران فراهم می کرد که به ارائه و ساخت استیکرهای مد نظر خود بپردازند و حال این امکان حذف شده است.

وی با تاکید بر حذف این استیکرها گفت: پیش از این در قالب مصاحبه ای اعلام کردیم که هر یک از شبکه های اجتماعی در صورتی که قوانین ما را رعایت نکنند و مخالف اخلاق و مقررات ما کار کنند، با آن ها برخورد خواهیم کرد.

بلافاصله پس از این صحبت‌ها شرکت مربوطه در قالب ایمیلی به بخش بین الملل ما اعلام کرد این امکان از سوی شرکت برای کاربران در نظر گرفته شده اما از این پس چنین سرویسی در ایران فعال نخواهد بود.ما نیز با توجه به این که سیاست تعطیلی شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار نداریم و به دنبال استفاده صحیح مردم از این خدمات هستیم، این مسئله را پذیرفتیم و اکنون نیز این مشکل برطرف شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد