وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

چگونه در تلگرام روبات بسازیم و به گروه اضافه کنیم؟


  

یکی از قسمت های جالب تلگرام، روبات های آن است. روبات های تلگرام، دستوراتی هستند که یک سری خدمات را به صورت خودکار برای کاربران به ازای ارسال دستور انجام می دهند.کاربران زیادی به ساختن روبات برای تلگرام علاقه مند هستند؛ اما برای این کار باید امکانات لازم برای ساخت آن را در اختیار داشته باشند. فرد باید دانش کافی برای برنامه نویسی داشته باشد و به یک سرور قوی برای میزبانی از روبات نیاز است. در نسخه جدید برای ساخت روبات ابتدا باید از BotFather کمک گرفت. بوت فادر یا همان بابا روبات امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهد که می توانند با آن یک پروفایل مخصوص روبات بسازند و مدیریت کنند. به گزارش مهر،شروع کار با بابا روبات آسان است و کافی  است که /start برایش ارسال شود.با این کارفهرست کارهایی که کاربر باید انجام دهد ،برایش ارسال می شود.برای ساخت روبات جدید فرد باید /newbot و برای دریافت توکن هم /token را ارسال کند. برای منقضی کردن توکن هم باید /revoke فرستاده شود.با ارسال /setdescription هم می توان توضیح مختصر در مورد روبات (که در شروع چت با آن نوشته می شود) نوشت. برای تغییر عکس پروفایل روبات باید روی /setuserpic کلیک و برای نوشتن دستورات روبات هم باید /setcommands را ارسال کرد.با /setjoingroups اجازه عضویت روبات در گروه ها داده می شود و با /setprivacy می توان تعیین کرد که روبات به چه پیام هایی حساس باشد. در انتها با /cancel هم می توان این عملیات را متوقف کرد.

برای اضافه کردن یک روبات به گروه در تلگرام باید این مراحل را طی کرد:

در رایانه:۱- در ابتدا باید به پروفایل روبات مورد نظر دسترسی پیدا کرد. برای این کار می توان نام روبات را تایپ کرد یا به وسیله کلیک روی آدرس https://telegram.me/robotname که به جای robotname نام کاربری روبات موردنظر قرار می گیرد، به پروفایل روبات دسترسی پیدا کرد.۲-در پروفایل روبات کنار گزینه ارسال پیام باید گزینه Add to Group را کلیک و روبات تلگرام را در گروه مورد نظر خود اضافه کرد.

در تلفن همراه:۱- در ابتدا باید به پروفایل روبات مورد نظر دسترسی پیدا کرد، برای این کار می توان نام روبات را تایپ کرد یا به وسیله کلیک روی آدرس https://telegram.me/robotname که به جای robotname نام کاربری روبات موردنظر قرار می گیرد، به پروفایل دسترسی پیدا کرد.۲-با مشاهده صفحه پروفایل روبات باید روی دکمه … که در گوشه بالای آن موجود است، کلیک شود.۳-از منوی باز شده هم روی Add to group کلیک شود تا روبات به گروه مورد نظر اضافه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد