وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

حقایقی جالب در مورد تایلند

حقایقی جالب در مورد تایلند

  

تایلند کشوری پادشاهی جنوب شرقی آسیا است که قبلا به نام «سیام» شناخته می‌شده است. امروزه بسیاری از ایرانیان برای گردش و مسافرت راهی این کشور می‌شوند و از مقاصد گردشگری پرطرفدار در ایران است.


تایلند امروزه به یکی از مناطق گردشگری محبوب، مخصوصا ایرانی‌ها تبدیل شده است. مردم این کشور به زبان تایلندی صحبت می‌کنند و اغلب آن‌ها بودایی هستند. اگر شما هم دوست دارید روزی به این کشور سفر کنید، با ما همراه باشید تا در این مقاله به معرفی چند حقیقت جالب آن بپردازیم:

تایلند

۱. نام کشور تایلند به زبان تایلندی «Prathet Thai» است که به معنی «سرزمین آزاد» است. این کشور تنها کشور جنوب شرقی آسیا است که هرگز تحت استعمار کشورهای اروپایی قرار نگرفته است.

۲. بزرگترین تندیس طلای بودا در جهان، بزرگترین مزرعه‌ی تمساح جهان، بزرگترین رستوران دنیا، طولانی‌ترین پل تک دهانه‌ی معلق و بلندترین هتل جهان در تایلند قرار دارند.

۳. در گذشته همه‌ی مردان جوان تایلندی از جمله پادشاهان قبل از تولد ۲۰ سالگی خود، حداقل برای مدت کوتاهی هم شده راهب بودایی و تارک دنیا می‌شدند. امروزه تعداد بسیار کمتری از مردان جوان این کشور این کار را می‌کنند.

۴. کوچک‌ترین پستاندار جهان به نام «Craseonycteris thonglongyai» در تایلند یافت می‌شود.

تایلند

۵. یک مرد جادوگر تایلندی بلندترین موی این کشور را دارد. 

۶. در سال ۱۹۶۶ برای دو گربه‌ی نایاب چشم رنگی با نام‌های «فت» و «پلوی» با هزینه‌ی ۱۶۲۴۱ دلار در تایلند جشن عروسی گرفتند که گران‌ترین جشن عروسی برای حیوانات خانگی در جهان بود!

۷. در سال ۱۹۹۰، ۳۰ دامپزشک برای درمان پای یک فیل ۳۸ ساله دور هم جمع شدند که هنگام ورود به منطقه‌ی مین کاری شده به‌شدت آسیب دیده بود. حضور این تعداد دامپزشک در یک روند درمان، یک رکورد محسوب می‌شود.

۸. در سال ۱۹۹۹ یک گروه ۲۸۲  نفری چترباز در «راتچاتانی» تایلند رکورد بیشترین تعداد چترباز در یک سقوط آزاد به ثبت رساندند. آن‌ها این حلقه را به مدت ۷/۱۱ ثانیه نگهداشتند.

۹. بزرگترین کیک جشن کریسمس جهان در ۲۵ دسامبر سال ۱۹۹۷ در بانکوک تایلند پخته شد. وزن این کیک ۲۳۰۰ کیلوگرم بود. این کیک را به ۱۹۱۲۱ قسمت تقسیم کردند.

۱۰. طولانی‌ترین راه باریک و گربه‌روی جهان در تایلند قرار دارد که در ۹ آوریل ۲۰۱۰ به ثبت جهانی رسید. طول این راه باریک ۱۵۸۴ متر است.

۱۱. پرموترین کودک جهان در تایلند زندگی می‌کند!

۱۲. نام کامل شهر بانکوک «Krungthepmahanakhon Amonrattanakosin Mahintharayutthaya Mahadilokphop Noppharatratchathaniburirom Udomratchaniwetmahasathan Amonphimanawatansathit Sakkathattiyawitsanukamprasit» است! معنی آن «شهر فرشتگان، شهر بزرگ جاودانه، شهر باشکوه نه جواهر، مسند پادشاه، شهر کاخ‌های سلطنتی، شهر خدایان مجسم، ساخته شده توسط «Visvakarman» به دستورایندرا» است!

۱۳. حروف الفبای تایلندی شامل ۳۲ حرف صدادار و ۴۴ حرف بی‌صدا است.

۱۴. یک دهم گونه‌های جانوری جهان در تایلند زندگی می‌کنند! بیش از ۱۵۰۰ گونه از ارکیده‌های وحشی در جنگل‌های تایلند رشد می‌کنند. تایلند در صادرات گل ارکیده در رتبه‌ی اول جهان قرار دارد.

۱۵. گربه‌ی «سیامی» حیوان بومی تایلند است. در تایلند به آن‌ها «wichen-maat» می‌گویند که به معنی «الماس ماه» است. کتاب اشعار تایلندی مربوط به قرن ۱۴، تعداد گونه‌های مختلف این گربه را ۲۳ گونه ذکر کرده است. امروزه فقط ۶ نژاد از این گربه‌ها باقی مانده است. دادن یک جفت گربه‌‌ی «سی سوات» (گونه‌ای از گربه‌های سیامی) به عروس و داماد در تایلند خوش یمن است.

تایلند

۱۶. سمی‌ترین مار جهان یعنی «مار کبری» در تایلند زندگی می‌کند. طول این مار می‌تواند به بیشتر از ۵/۵ متر برسد و سم نیش آن می‌تواند یک فیل را از پا دربیاورد!

۱۷. لانه‌ی پرنده‌های «Swiftlet» از بزاق پرنده‌های نر این گونه از پرندگان به‌وجود می‌آید. لانه‌ی این پرنده‌ها را از غارهای تایلند جمع‌آوری می‌کنند و ۴۵۰ گرم آن را ۹۰۰ دلار می‌فروشند! این لانه یکی از پرطرفدارترین و گران‌قیمت‌ترین مواد غذایی در دنیا است!

۱۸. رودخانه‌ی «مکونگ» در مرزهای شرقی تایلند جاری است و در آن بیش از ۱۳۰۰ گونه ماهی زندگی می‌کنند. در این رودخانه برخی از بزرگترین ماهی‌های آب شیرین جهان وجود دارد که شامل گربه ماهی غول پیکر نیز می‌شود که می‌تواند ۳ متر طول و بیش از ۲۹۹ کیلوگرم وزن داشته باشد!

۱۹. یکی از عجیب‌ترین موجوداتی که در تایلند می‌توان پیدا کرد، «انواع ماهی‌های گوبی» هستند که می‌توانند در زمین زندگی کرده یا از درخت بالا بروند! این ماهی از باله‌های خود برای راه رفتن استفاده می‌کند و می‌تواند اکسیژن را از طریق پوست و آستر مغزی موجود در دهانش جذب کند. این ماهی بیشتر اوقات بیرون از آب زندگی می‌کند و جلبک می‌خورد.

۲۰. صد سال پیش در تایلند ۱۰۰ هزار فیل زندگی می‌کردند که حدود ۲۰ هزار تای آن‌ها رام نشده بودند. اما امروزه فقط ۵ هزار فیل در تایلند وجود دارد که کمتر از نیمی از آن‌ها وحشی هستند.

۲۱. هم فیلم هالیوودی و هم اجرای تئاتر خیابانی «پادشاه و من» در تایلند ممنوع اعلام شده است! حکومت این کشور این فیلم را توهینی به پادشاه می‌دانند. در این فیلم شاه فردی بی‌فرهنگ معرفی شده و این در حالی است که پادشاه سیامی، شاه فقید این کشور اولین شاه آسیایی بود که به‌طور کامل و روان انگلیسی صحبت می‌کرد. این پادشاه که فردی باهوش بود، پدر دانشمندان تایلندی نامیده می‌شود.

۲۲. تایلند پنجاه و یکمین کشور بزرگ جهان است!

۲۳. بانکوک به‌ دلیل داشتن کانال‌های آبی زیاد در سطح شهر، به «ونیز شرق» شهرت دارد.

تایلند

۲۴. فرودگاه بین المللی «Don Mueang» در تایلند، بلندترین برج مراقبت در جهان را دارد که ارتفاع آن به ۱۳۲ متر می‌رسد.

۲۵. «Khao San Road» سرزنده‌ترین و شلوغ‌ترین منطقه‌ی توریستی بانکوک است.

۲۶. در سال ۲۰۰۸، طبق گزارشات منتشر شده‌ در مجله‌ی «Travel and Leisure»، بانکوک بهترین شهر جهان شناخته شد.

۲۷. هر ساله حدود ۶ میلیون گردشگر خارجی از تایلند بازدید می‌کنند. هم‌چنین این کشور مهاجران زیادی را از کشورهای توسعه یافته به خود جذب کرده است.

۲۸. تایلند بزرکترین تولیدکننده‌ی قلع جهان است.

۲۹. پدر «تایگر وودز» (از بزرگترین بازیکان گلف در جهان) آمریکایی و مادرش تایلندی بود. 

تایلند

۳۰. ترن هوایی گاهی به دلیل نامعلومی توقف می‌کند. زمانی که یکی از اعضای خانواده سلطنتی به شهر می‌رود، ترن در نقطه‌ای توقف می‌کند که پایین‌تر از آن شخص باشد. چرا که هرگز نباید شخصی در جایگاه بلند‌تری نسبت به اعضای خانواده سلطنتی قرار بگیرد.

۳۱. «بومیبول آدولیاده» که در سال ۱۹۴۶ به عنوان شاه رامای نهم برگزیده شد، طولانی‌ترین دوره سلطنت را هم در جهان و هم در تایلند به نام خود ثبت کرد. وی در سال ۱۹۲۷ در آمریکا به دنیا آمد؛ زمانی که پدرش در دانشگاه هاوارد در رشته داروسازی تحصیل می‌کد. وی طرحی برای باروری ابر‌ها ارائه داده است و از دانشگاه سوئیس در رشته مهندسی مدرک گرفته است. وی همچنین سرود ملی تایلند را ساخته و نوازنده ساکسیفون است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد