وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

حقایق جالب در مورد بولیوی

 حقایق جالب در مورد بولیوی
  

بولیوی یکی از کشورهای محصور در خشکی آمریکای جنوبی است و پایتخت آن طبق قانون اساسی، شهر «سوکره» است اما دولت این کشور در شهر «لاپاز» استقرار یافته است. بیشتر جمعیت این کشور را بومی‌ها تشکیل داده‌اند. اگر می‌خواهید راجع به بولیوی و حقایق و قوانین آن بیشتر بدانید،

بولیوی بیست و هشتمین کشور پهناور جهان و یکی از کشورهای در حال توسعه است. دین رسمی مردم این کشور مسیحیت است. در مورد این کشور حقایق و قوانین جالبی وجود دارد که در این مقاله به بیان ۱۹ حقیقت آن می‌پردازیم: 

۱. در بولیوی ۳۷ زبان رسمی وجود دارد.

۲. دومین دریاچه‌ی بزرگ بولیوی «پوپو» (Poopo) نام دارد که دریاچه‌ی آب شیرین نیست.

دریاچه پوپو بولیوی

۳. شهر «لاپاز» در بولیوی اولین شهر در آمریکای جنوبی است که دارای برق شد. برق این شهر از کود شتر بیکوهان تامین می‌شد!

۴. در بولیوی زندانی وجود دارد که زندانیان آن می‌توانند با پرداخت اجاره، همراه با خانواده‌ی خود در آن زندگی کنند، از گردشگران بابت تور بازدید پول بگیرند و در عین حال تقریبا تمام کوکائین بولیوی را تامین کنند!

۵. بزرگترین صادرکننده‌ی بادام زمینی برزیلی، برزیل نیست! بولیوی اولین رتبه را در صادرات بادام زمینی بولیوی به‌دست آورده است.

بادام زمینی برزیل

۶. تقاضا برای «کوینولا» (که محصول کشور بولیوی است) در کشورهای غربی بسیار بالا رفته و این امر سبب افزایش بی‌رویه‌ی قیمت این محصول شده است، به‌طوری که افراد فقیر در بولیوی نمی‌توانند از این محصول خریداری کنند.

۷. قد زنان در بولیوی، اندونزی، و گواتمالا به‌قدری کوتاه است که آن‌ها را می‌توان کوتوله نامید!

۸. در بولیوی هتلی وجود دارد که تقریبا می‌توان گفت که به‌طور کامل از نمک ساخته شده است؛ تخت‌ها و صندلی‌های موجود در هتل نیز از جنس نمک هستند.

۹. در بولیوی در اغلب پی خانه‌ها، شتر بی‌کوهان خشک شده استفاده می‌کنند و اعتقاد دارند که این کار شانس می‌آورد!

شتر بی کوهان

۱۰. در بولیوی یک صخره‌ی سنگ آهنی وجود دارد که روی آن بیش از ۵ هزار رد پای دایناسور وجود دارد. قدمت این رده پاها متعلق به ۶۸ میلیون سال پیش است!

۱۱. گفته می‌شود ۵۰۰ سال پیش در یکی از قدیمی‌ترین معادن نقره‌ی بولیوی ۸ میلیون نفر زندگی می‌کردند. این معدن به «کوهی که انسان می‌خورد» شهرت دارد و هنوز هم با بیل و کلنگ از آن نقره استخراج می‌کنند.

۱۲. نام بولیوی از اسم یک افسر نظامی به نام «سایمون بولیوار» گرفته شده است که کلمبیا، ونزوئلا، اکوادور، پرو، پاناما و بولیوی را به استقلال رسانده است.

۱۳. بیش از ۶۰ درصد جمعیت بولیوی را بومی‌های این کشور تشکیل داده‌اند و عمدتا از قبایل «کچوا» و «آیمارا» هستند.

۱۴. «تینکو» یک جشنوارده در بولیوی است که در آن مردم دو سه روز متوالی به ضرب و شتم یکدیگر می‌پردازند!

۱۵. بولیوی کشوری محصور در خشکی نبود؛ قسمتی از قلمروی این کشور در اقیانوس آرام پس از «جنگ آرام» در قرن ۱۹ توسط شیلی فتح شد.

۱۶. بولیوی که محصور در خشکی است، نیروی دریایی آماده دارد که خود را برای روزی که سرزمین از دست رفته‌شان را (در قرن ۱۹) از شیلی بازپس بگیرند، خود را آماده می‌کند. 

۱۷. حدود ۶۰ درصد جنگل‌های آمازون در برزیل قرار دارد؛ ۱۳ درصد آن در خاک پرو، ۱۰ درصد آن در کلمبیا و قسمتی از آن نیز در ونزوئلا، اکوادور، بولیوی و سه کشور دیگر قرار گرفته است.

جنگل آمازون

۱۸. بولیوی در تاریخ خود بیش از ۱۹۰ کودتا و انقلاب به خود دیده است! این تعداد به اندازه‌ی سال‌هایی است که این کشور به استقلال رسیده است.

۱۹. «سایمون بولیوار» که یک فرد انقلابی آمریکای جنوبی بود، طی ادوار مختلف رییس جمهور بولیوی، کلمبیا، اکوادور، پرو و ونژوئلا بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد