وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

ناسا تایید کرد: زمین قمر دیگری غیر از ماه دارد

ناسا تایید کرد: زمین قمر دیگری غیر از ماه دارد 
 

یکی از شگفت انگیز‌ترین کشفیات سال‌های اخیر را شاید بتوان کشف قمری دیگر برای زمین قلمداد کرد که همانند ماهی دوم بیش از صد سال است که دور زمین می‌گردد اما متوجه آن نبوده‌ایم.

ناسا به تازگی تایید کرده است که قمری جدید برای زمین کشف شده است. البته این قمر هم‌اندازه‌ی ماه ما نیست و ابعاد آن به قدری کوچک است که می‌توان آن را یک سیارک در اعماق فضا دانست که به صورت کاملا تصادفی دور زمین نیز می‌چرخد.

قمر دوم زمین توسط تلسکوپ Pan-STARRS1 که در هاوایی قرار دارد شناسایی شده است. به دلیل مدار چرخش عجیب و غریبی که این قمر داشته تا به حال از دیده‌ها به دور مانده است. مدار این قمر بیضی شکل است که باعث می‌شود قمر جدید در فاصله‌ی بین ۳۸ تا ۱۰۰ برابر فاصله‌ی کنونی ماه از زمین، به دور کره‌ی خاکی ما بچرخد.

این قمر با نام 2016 Ho3 شناخته می‌شود و صد سال است که در میدان گرانشی زمین گرفتار شده و در این مدت توانسته از چشم‌ها به دور باشد. به علاوه این قمر در مدت ۳۶۵.۹۳ روز به دور خورشید می‌چرخد که اندکی از ۳۶۵.۲۴ روز ماه کنونی ما بیشتر است.

مدار قمر

مدار این قمر با پهنای ۱۰۰ متری و گستره‌ی ۴۰ متر که دارد یکی از سخت‌ترین مدارها برای رهیابی است. با توجه به شکل بیضی مدار این قمر، به اشتباه اینطور به نظر می‌رسد که شی تازه کشف شده به دور خورشید چرخیده و سرعت بسیار زیادی دارد. اما در مواقعی ممکن است قمر با سرعت کم و بسیار دورتر به نظر برسد.

با توجه به تحقیقات انجام شده این قمر از فاصله‌ی ۱۴ میلیون کیلومتری به زمین نزدیک‌تر نخواهد شد. این قمر چندین قرن به دور زمین خواهد چرخید و پس از آن مدار خود دور زمین را ترک خواهد کرد. 

نظر شما در مورد این قمر جالب چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد