وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

دور افتاده ترین مکان‌ های دنیا کجاست؟


اویمیاکون  


برخی از نقاط جهان به دور از جوامع شهری و در انتهای جاده‌های صعب‌العبور قرار دارند. دورافتاده‌ترین جاهای زمین گاه مسکونی نیز هستند یا به‌عنوان مراکز تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توانایی بشر در تصرف جاهای بد آب‌ و هوا، دورافتاده و مکان‌های خطرناک این کره‌ی خاکی به دور از امکانات جوامع شهری بسیار چشمگیر است. در این مقاله شما را با مکان‌هایی کاملا دورافتاده و حتی مسکونی در سراسر جهان آشنا می‌کنیم تا به پشتکار تحسین‌برانگیز بشر پی ببرید.

۱. اویمیاکون

اویمیاکون

این روستای کوچک با ۵۰۰ خانه در سیبری قرار دارد و سردترین منطقه‌ی مسکونی جهان است. این روستا پس از این که در فوریه‌ی سال ۱۹۳۳ دمای منفی ۹۰ درجه را تجربه کرد، این لقب را به خود گرفت. این مکان بهشت گوشت‌خواران است چون دمای بسیار پایین هوا مانع کشت محصول یا آوردن کالاهای فاسد شدنی به این منطقه می‌شود. رژیم غذایی مردم این منطقه بیشتر وابسته به گوشت است. 

۲. تریستان

تریستان

از سمت غرب نزدیک‌ترین منطقه‌ی مسکونی حدود ۳۲۱۸ کیلومتر با شما فاصله دارد و اگر به سمت شرق بروید، شهر بعدی در ۲۴۱۴ کیلومتری شما قرار گرفته است. از سمت جنوب هم به قطب جنوب می‌رسید اما در شمال، چند جزیره‌ی کوچک در فاصله‌ی ۳۷۰۱ کیلومتری منطقه قرار گرفته است. به مجمع الجزایر تریستان با ۳۰۰ نفر جمعیت خوش آمدید. نام این مجمع الجزایر در اصل «جزایر فرح‌بخش» است که کسانی که این جا را کشف کرده بودند این نام را برایش انتخاب کردند. مجمع الجزایر تریستان هنوز هم از سوی دولت بریتانیا اداره می‌شود.

۳. بارو

بارو

نمی‌توان راجع به دورافتاده‌ترین مکان‌های زمین حرف زد و نامی از بارو در آلاسکا نبرد. این شهر ۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد، در مدار قطب شمال قرار گرفته و شمالی‌ترین شهر آمریکا است. به دلیل یخبندان دائمی در این منطقه، هیچ جاده‌ای، دیگر مکان‌های آلاسکا یا آمریکا را به بارو وصل نمی‌کند. اگر بخواهید به این شهر بروید یا باید با هواپیما بروید یا اگر کوهنورد ماهری هستید، پیاده بروید. 

۴. جزیره‌ی دسپشن

جزیره دسپشن

در نزدیکی جنوب جزیره‌ی شتلند در شبه جزیره‌ی قطب جنوب، جزیره‌ی دسپشن قرار دارد که شماری از دانشمندان در آن‌جا به تحقیق مشغول هستند و هر از گاهی چند تن از گردشگران ماجراجو نیز سری به این جزیره می‌زنند. این جزیره‌ی بسیار زیبای طبیعی که دورادور آن را آب‌های شیرین فراگرفته‌اند و در وسط بد آب و هواترین اقیانوس جهان قرار گرفته است، در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ میلادی مامن شکارچیان وال بود. اما این جزیره فریبنده است چون در حقیقت یک جزیره‌ی واقعی نیست، این جزیره مخروط آتشفشانی یک آتشفشان فعال است. 

۵. جزیره‌ی ایستر

جزیره ایستر

علی‌رغم چیزی که شاید شما فکر کنید، جزیره‌ی ایستر مسکونی است. حدود ۶۰۰۰ نفر این جزیره را که در وسط اقیانوس آرام قرار دارد، خانه‌ی خود می‌نامند. هیچ رمز و رازی در مورد چگونگی آمدن نسل‌های گذشته به این جزیره و ساختن آثار تاریخی غول پیکر وجود ندارد. ساکنان جزیره در سال ۱۹۵۵ از روش‌های سنتی مشابه برای تعمیر مجسمه‌ای که افتاده بود، استفاده کردند.

۶. ایستگاه مک موردو

ایستگاه مک موردو

در ۱۳۶۸ کیلومتری شمال قطب جنوب، ایستگاه مک موردو در یک شکل یا از سال ۱۹۵۰ به شکل دیگری قرار دارد. از این ایستگاه به‌عنوان پایگاه پژوهش‌های علمی استفاده می‌شود و به‌دلیل داشتن باند فرود هواپیما، به‌عنوان مرکز تجدید منابع پایگاه‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ایستگاه یکی از پایگاه‌های بسیار مهم است. 

۷. سوالبارد

سوالبارد

سوالبارد مجموعه‌ای از چند جزیره است که دقیقا میان نروژ و قطب شمال قرار گرفته است و حدود ۲۰۰۰ نفر جمعیت دارد. این مردم خوشبخت در محیط زندگی خود ۷ پارک ملی و ۲۳ منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی حیات وحش دارند. اگر این روباه‌های قطبی و خرس‌های قطبی نتوانند ساکنین را در زمستان‌هایی که خورشید فقط ۱ ساعت در آسمان است، در جزیره نگه دارند، در عوض خواب طولانی مدت شبانه، انگیزه‌ی خوبی برای گذراندن زمستان در این منطقه است. 

۸. کیپ یورک

کیپ یورک

کیپ یورک یکی از دورافتاده‌تررین و دست‌نخورده‌ترین مکان‌های زمین است که در شمال شرقی استرالیا قرار دارد. در کیپ یورک که مساحت آن حدود ۱۹۹۴۲۹ کیلومتر مربع است، ۱۸۰۰۰ نفر زندگی‌ می‌کنند که اکثر آن‌ها بومی هستند. این سرزمین پوشیده از جنگل‌های انبوه و پرباران، ساوانا (دشت پوشیده از علف و درختان دور از هم) و پر از زیست‌بوم‌هایی است که می‌توان یک کتاب درباره‌ی آن‌ها نوشت. احتمالا چون این منطقه در استرالیا قرار دارد، در ۱۹۶۸۳۹ کیلومتر مربع آن هزاران نوع گیاه و حیوان وجود دارد که می‌توانند شما را بکشند!

۹. سووارو

سووارو

درست در وسط اقیانوس آرام، میان سرزمین‌های وسیع، جزیره‌ی خالی از سکنه‌ای قرار دارد. اگر به این جزیره بروید شاید تنها انسان موجود در این جزیره‌ی مرجانی باشید. اداره‌ی این جزایر تحت کنترل جزایر «کوک» است که هر ۵ سال یک بار، یک نفر به‌عنوان سرپرست آن انتخاب می‌شود که این فرد یا خانواده‌ی او تنها کسانی هستند که می‌توانید در این جزیره ببینید. شما می‌توانید گنج واقعی پنهان را این‌جا پیدا کنید. حتی می‌توانید سکه‌های زرین و قدیمی اسپانیایی بیابید.

۱۰. لارینکندا

لارینکندا

سرزمین‌های قطب شمال (تندرا) و جزایر دورافتاده در این فهرست هستند. اما تا به حال درباره‌ی زندگی در جایی که هوای آن از هوای دنور رقیق‌تر است، فکر کرده‌اید؟ لارینکندا که در کوه‌های پرو قرار گرفته است، ۵۱۸۱ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بلندترین نقطه‌‌ی مسکونی جهان است. در این نقطه آب در ۳۰ درجه کمتر از سطح دریا به جوش می‌آید. هم‌چنین در این مکان لوله‌کشی وجود ندارد و بسیاری از مردم به‌دلیل وجود معدن طلا در نزدیکی آن، دچار مسمومیت ناشی از جیوه می‌شوند که به ارتفاع آن ربطی ندارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
پارت چاپ شنبه 6 شهریور 1395 ساعت 10:37 http://partchap.com

در وب لاگ وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون مطالب مفیدی وجوداشت... خوشحال میشم شما هم از سایت ما دیدن کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد