وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

اجرای فاز دوم فیلترینگ هوشمند با همکاری یک شرکت خارجی

اجرای فاز دوم فیلترینگ هوشمند با همکاری یک شرکت خارجی
  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای فاز دوم پروژه فیلترینگ هوشمند سایتها و شبکه های اجتماعی با همکاری یک شرکت خارجی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پروژه فیلترینگ هوشمند گفت: فاز دوم فیلترینگ هوشمند را با یک شرکت خارجی آغاز کرده ایم و در این پروژه از توان پژوهشگران داخلی نیز استفاده خواهیم کرد؛ به این منظور با برخی دانشگاه ها و پژوهشگران نیز قرارداد بسته ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه آنچه مورد نیاز مردم است به هیچ عنوان فیلتر نمی‌شود، اضافه کرد: فیلترینگ هوشمند تنها برای سایت‌ها و شبکه‌هایی که آسیب اجتماعی به همراه دارند اجرا می شود.

واعظی با بیان اینکه طبق تحقیق و برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال این پروژه عملیاتی می‌شود، گفت: بودجه مدنظر به پروژه فیلترینگ هوشمند تخصیص داده شده است.

رشد ۷ برابری کاربران اینترنت در ایران

وی در مورد نارضایتی مشترکان از سرعت و کیفیت اینترنت و برنامه‌های این وزارتخانه برای این موضوع اظهار داشت: انتظارات مردم در حال افزایش است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد کاربران اینترنت طی دو سال گذشته افزود: در دو سال گذشته شمار کاربران ایرانی اینترنت، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک بود که این رقم هم اکنون به ۲۰ میلیون مشترک افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید براینکه هیچ محدودیتی در دسترسی به اینترنت برای مسائل پژوهشی و مطالعاتی و دانشگاهی وجود ندارد خاطرنشان کرد: در تلاش برای افزایش تولید محتوای فارسی هستیم و در این زمینه طی یک سال اخیر تولیدکنندگان نرم افزار و اپلیکیشن اقدامات موثری انجام داده اند.

۲۸ میلیارد تومان به ۷۶ شرکت اختصاص یافت

واعظی در مورد ارائه تسهیلات به شرکتهای فناوری اطلاعات از محل وام وجوه اداره شده این وزارتخانه نیز گفت: در این مرحله ۲۸ میلیارد تومان به ۷۶ شرکت متقاضی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: مدت فراخوان برای ارائه درخواست این تسهیلات را تا ۳ هفته آینده تمدید کرده ایم و در طول این مدت نیز ۱۷۰ شرکت متقاضی دریافت وام از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شده اند. این وزارتخانه مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای تسهیلات به شرکت‌های فناوری اطلاعات در نظر گرفته است.

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، در جمع خبرنگاران حضور یافت به سوالات خبرنگاران مبنی بر تعیین تکلیف شرکت مخابرات ایران و وضعیت اختلافات این شرکت با وزارت ارتباطات که موضوع روز رسانه ها محسوب می شود پاسخ نگفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد