وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی
وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

وبلاگ تفریحی و سرگرمی قندون

برترین و بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی

هک شدن یاهو در هفته گذشته، میلیون‌ها کاربر این وبسایت را در معرض خطر قرار داده است

یاهو

  

وبسایت یاهو در هفته‌ی گذشته در معرض یکی از بزرگ‌ترین حمله‌ها‌ی هکری قرار گرفته بود. موسسه‌ی امنیت اینترنت Malwarebytes با تایید این خبر اعلام کرده که ممکن است میلیون‌ها کاربر یاهو در هفته‌ی گذشته هک شده باشند.


محققان می‌گویند هکرها به شبکه‌ی تبلیغاتی این وبسایت نفوذ کرده و تله‌هایی را در صفحات اصلی، ورزشی، اقتصادی و بازی‌های کامپیوتر یاهو قرار داده‌اند. با ورود کاربران به سایت، این تبلیغ‌ها بدون اطلاع کاربر، شروع به بارگذاری بدافزاری بر روی کامپیوتر او می‌کردند.

اولین دسته از این تبلیغ‌ها سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته در سایت یاهو ظاهر شدند و به نظر می‌رسد در طی یک هفته، میلیون‌ها کاربر یاهو را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

وبسایت یاهو در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تمامی این تبلیغ‌ها برداشته و خطر رفع شده است. به علاوه یاهو از موسسه‌ی امنیتی مذکور برای بزرگ جلوه دادن خطر به وجود آمده شکایت کرده است.

این حمله توسط گروهی که در گذشته نیز مشابه این کار را انجام داده بودند صورت گرفته است. این گروه با استفاده از تبلیغات موجود در سایت‌هایی که بینندگان میلیونی دارند، بدافزاری را بر روی کامپیوتر کاربران بارگذاری می‌کند.

یاهو در حدود ۶.۹ میلیارد بازدید در ماه دارد و از این حیث پنجمین سایت دنیا به حساب می‌آید. به علاوه سایت‌های خانواده‌ی یاهو نیز میلیون‌ها بازدید در ماه دارند. این تعداد زیاد کاربران در معرض خطر، باعث شده است تا حمله‌ی اخیر از بزرگ‌ترین حملات سایبری ماه‌های گذشته باشد.

البته نکته‌ی دیگر راحتی انجام حملات به سایت‌های پربازدید است چرا که وجود بازدید‌های بسیار زیاد و کلیک‌هایی که بر روی تبلیغ‌ها انجام می‌گیرد، تحت نظر گرفتن آن‌ها را غیرممکن می‌کند به این دلیل تا دریافت نشدن گزارشی از کاربران این بدافزارها قابل شناسایی نیستند.

راه چاره برای پیش‌گیری از این خطرات استفاده‌ی کاربران از نرم‌افزارهای امنیتی است. باید کاربر از وجود فایروالی مقاوم در برابر بدافزارها مطمئن شود و پلاگین فلش خود را به آخرین نسخه‌ی آن بروزرسانی کند تا از خطرات احتمالی به دور باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد